Klacht indienen
Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent stellen wij het op prijs als u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt altijd om een afspraak vragen om daarin uw klacht naar voren te brengen. U kunt het ook in de vorm van een brief doen of door het klachtenformulier in te vullen onderaan de pagina. Wij zullen dan zo snel mogelijk op uw klacht reageren.
Vindt u het lastig om uw klacht te bespreken? Dan kunt u dit doen met een onpartijdige en onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft dus geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE (www.skge.nl). SKGE staat voor: Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op: 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uitkomt dan kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschillencommissie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschillencommissie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op: www.skge.nl
Tips en suggesties
Suggesties zijn altijd welkom. U kunt uw suggesties natuurlijk altijd mondeling doorgeven, maar een andere mogelijkheid is door het formulier vragen stellen in te vullen.